Tuesday 24 January 2012

Jejalan

assalamualaikum, kisahnye jejalan je..
ahad aritu 22hb, aku atie fieza n zatie basri g kuar jejalan naik motor je..je yea..
tgh duk syok2 kuar jalan, terkejut dek "mamat" yg disangka menjual barang, rupenye hakim !
haiLa xde tektik lain ke nk peranjatkn org..ade jgk kne sekeh nanti tp nsib aku baik hati, bhahahaha baik la sgt ! ciiitttt...

sembang punye sembang (kejab je sbb hakim keje area2 situ jgk) lam tesco ! tgh duk beborak 2 smpat jgk la snap gmbar, fudkot pon jadi, hahaha ! 

taraaaaaaaaaaaa...
 




then time balek 2 aku pon xsangka mende cenggini bole jadi ! nth xsemene2 tayar motor atie fieza pancit, suratan takdir kan, elok je turun dr motor dh dgr jerit pekik kat ats, ape lg kalau bkn guruh ! SubhanAllah kuasa Allah kan, xsmpai bpe minit teros hujan lebat...kiteorg dh xde tempat nk berteduh ! pokok hiasan tepi rumah org pon kami tibai je, kete plak berderet2 beratur, sbb dpn 2 lampu merah ! segan sih org duk tengok2 kiteorg nie, then nak xnak kene tolak jgk motor 2 sampai ke kedai depan nuh !!! basah kuyup !!! "ghedo" je la yong ! tipu la kalau xsegan kan, mau xsegan abeh basah kuyup, kompem2 xselesa, dh seksi...uhhhhhh mengaharapkan xde yg tengok. last2 lalu kot lorong mane nth tp tepi rumah org la, alhamdulillah xde la nmpak sgt ! sesampai je kat kedai dpn 2 kiteorg behenti berehat bersama roti boy, haha pon bole..

plan B, kiteorg nak tolak motor 2 sampai shell minyak kat bandar baru tambun 2, tolak punye tolak lg, sah bin soheh org duk pandang kan.. ibarat...

"...menjeling-menjeling ku bertentang, mata kita sama memandang..." ahhh sudah parah betol..

bawak je, hemtam anak lelaki pak keromo, sampai je kat shell ahhh amende plak halangan nie, dh xleh nk bwk turun motor 2 nk g ke shell sbb dh banjir sgt ! paras lutut aku la jgk tp xsampai lg la, org kata hampi2 je mencecah tahap lutut aku.. last2 ade jgk insan yg tolong ! hahaha org laki yg berteduh kat shell 2 la, nasib ade yg sudi tolong, nak harapkan kiteorg pompn nie, mane larat nk angkat motor 2 supaye lepas tok masuk kawasan shell minyak ! hehehehe ape bole buek !!! dugaan hidup kan ! 2la kekurangan penunggang motor, kelebihan bole mencelah ! 2 feveret aku, hahahaha

see, bancir kan..hrrmm



plan C, nak g la isi angin lam tayar motor, sblm 2 kes lain lak jd, aku pnye hal la nie, mano aku letak kunci motor, kronik btol, xde kunci xleh la nk stat motor, haiLa haiLa !! cari sungguh2 (risau kan), then tingat nth2 kunci dlm sit motor!!!!!!! arrgghhh sudah ! bencana lagi ! duk pakat suluh lam sit 2 aku dgn gagah beserta sasa, hahaha geli la, adeh aku sedaye upaya masukkn tangan aku lam sit yg dh berkunci 2, sakit jgk tp xpe asalkan dpt balek..berjaya akhirnye, thanx kredit tok atie yg menyumbang tenaga letrik suluhkan lampu, hahaha, k kembali ke plan C, duk g la tolak motor nk isi angin ! not angin kus2 yea, isi pnye isi xpen0h2 ! sah sah bocor 2 terok sgt ! ape lg jalan???? xde jalan lain dh !!

kami tolak je motor 2 sampai ke lampu syarat yg dkt gn Giant Tambun 2, aku dh melelong dh time 2, sakit kepala ! elok tgh tolak 2 ade pakcik nie tego, aku dh cuak dh ! upenye tmpat kiteorg lalu 2 bengkel dy, memg dy xbukak pon, alhamdulillah akhirnye ade jgk yg dtg tolong ! repai2 siap ! ape lg cau la tp bayar dulu, yg baki sedekah kat pakcik 2..

(abah aku xde kat perak, 2 pasal abah aku xdpt nk dtg tolong)

*moral nye kat sinie, kite tempuh je dugaan yg dtg 2 dgn penuh kesabaran, hadapi selagi kite mampu, insyaAllah Allah akn tolong jgk akhirnye, cume Allah nak menguji iman hamba2Nya !!! that's all

No comments:

Post a Comment