Tuesday 26 July 2011

Semuanya Tak Sabar

uhhh kalau nk senaraikan ape yg xsabar memg belambak2 kot !
sbbkn aku nie dh lame sgt "diperantauan" kn, so no wonder la kalau aku nie home sick right? hrmm hehe :-)

aku TAK SABAR NAK BALIK POSE KAT UMAH !!!!!

arghhh dh rindu gle2 gaban nie, aduyai dasyat ye ! dh mcm2 byg dh aku bygkan suasana kat umah tu..ape lg kalau bukan jd pekerja sambilan dgn ibu (secara ikhlas) hehe tp tugas utama aku dr dulu sampai sekarang xlain xbukan tukang bancuh air.. hahaha (gelak beso) nk tergelak aku bile ingatkn insiden sal aku bancuh air tergesa2 ! aku bancuh 1 jenis air nie n bg aku 2 adalah first time aku bancuh air 2.. aku pon xtau ape rase lalalalala dh2 xnk story wat segan je.. ap2 pon sekarang nie aku dh pandai bancuh air tu.. hehe :-D

tugas kedua aku time2 pose => buat kuih raye gn adik aku ecah..antara kuih tiap2 tahun kitorg buat kn (1) mazola (2) almond landon (3) biskut aiskrim (4) semperit (5) corn flex madu (6) loyang - dibantu oleh opahku rocker dunia..hahaha maap ye pah !



ha !!! aku ase ckup la kot 7 jenis kuih tu..2 pon kalau ckup mase. ibu aku memg ade kat umah tp kompem2 la bz dgn tempahan baju2 raye.. bulan 6 lepas pon ibu aku dh stop terime tempahan, byk kot. dr merata2 tempat dme dtg, aduyai ap2 pon alhamdulillah rezki ibu aku, sehari xduduk kat mesin jait memg xsah la.. tiap2 ari menjahit even bkn ari perayaan.

ishh dh melalut nie, nk cite lagi sal tugas aku nie.. next kn aku la "pengiron" dlm dunia family aku.. bak kata ibu aku " kakak je yg pandai iron baju2 baru siap nie, yg lain 2 mne penah buat" uhh aku ase deme tau je, saje btol deme malas nk wat kot. maklumla keje 2 remeh n renyah kn ! soba je la.

kalau dh kata pasal iron, sure2 la aku yg kene.. diulangi akulah "pengiron" dunia family aku, hahaha adoi so langsir rumah pon tetap aku la yg iron.. mengiron langsir2 tp adik aku laki pon tolong gk, dy tolong pasangkan langsir, almaklum sbb aku nie tinggi sgt mane sesuai nk pasang2 kat tingkap yg rendah gileerrrr tu..ish

bab2 cuci2 tingkap, lap2 perkakas rumah, tukat sarung kusyen n mcm2 lg la.. sume tu kiteorg adk beradik bergabung tenaga la !! yaaahhhh ! hahahaha baru la Syiio0oo0okKkkkK !!! xsabarnyeeeeee... :-p

jap2, aku nie sbnarnye kn xsabar gk nk tunggu abang aku balik, aku nk mnx dy belikan kasut raye aku, dr tahun lps aku ngidam  kot ! masyaAllah ye !! hehe
aku nk yg jenis......hehehe arap2 aku dpt tahun nie ! amiiinnn

arrggghhh memg xsabar !!! memg tak arr !!! lagi 3weeks kot, mak aiii. cpt la tp kan, selase nie aku ade exam sampai ari rabu so kene temp0h exam dulu la..bulan ramadhan bulan yg penuh barakhah !

ok la aku ase takat nie je la aku coret2 boring ! hehe taa :-) :-) :-)

No comments:

Post a Comment