Friday 6 May 2011

Motor ohh Motor

Ya Allah dugaan sungguh hari nie. Masa aku hantar adik aku kat sekolah dia, aku rase mot0r aku xstabil nak patah balik tp adik aku dh lambat. aku pon teruskan gak la sampai kat sekolah tp aku bawak slow nak mampos la. dah sampai sekolah aku xtau nak balik cmne, m0tor aku dah betol2 nazak ! xleh bawak dah !


aku pon call abah aku yg xde kat Perak nie, tye la nape gn mot0r nie, nak suruh babah aku call, abah aku lak xde kedit. xpela aku pakai je la kedit aku, mana yg dan je la. abah aku suruh bwk mot0r 2 pelan2 sampai kedai mot0r tp aku terlupa nk bawak purse aku. selalu aku bwk tp kali nie TAK. nak dijadikan cite, nie la ketentuan Allah, melupakan aku tok bwk purse. abah aku suruh tepon umah suruh adik aku dtg kedai motor kt Batu 8 tok bwk duit.


malangnye kedit aku tinggal 4sen je. nk msg adik aku, dia pakai celcome kot. xcukup. BUNTU ! cmne nie, nk suruh uncle 2 repair dulu kemudian aku bayar, mati2 la dia xterima. yela mane tau aku lari terus xbyr kn. ermm aku xtau nk wt cmne lg. aku nk msg Ainol tp aku xnak abehkan kedit dia tok call umah aku sbb aku tau kekadang Ainol pon sush nk tp0p.aku pon buat keputusan tok msg Syamil mnx tlong. tp aku xbgtw pon mnx tlong ape, cdg nk tunggu dia bls dulu baru aku bgtw. tp xberbalas. tido kot. memang xde pilihan lain, aku msg Ainol jgk mnx tlong dia supaya call umah aku, bgtw adik aku call aku balik. nasib ade Ainol. makasih ya Ainol. sayang ko !


adik aku pon sampai kemudiannya bg duit. pas mot0r pon dh repair, aku teros la bayar. so now senang la nk bwk.


Malangnya .....


sampai je kat Giat Mara aku nk belok ase mot0r aku goyang kuat. aku cuak. n then xde rase cm 2 dh. aku pon tarik nafas lega. "elok dh kot.." aku pon bwk cm biase sekali nk masuk Taman Perpaduan kene belok, Masya Allah rase cm tayar 2 nak tercabut. sgt kuat goyang dia. aku yg takot masa 2 pon ape lagi teros behenti kat tepi jalan. PANCIT lagi ! waduh2 jauh lagi perjalanan aku nie. xde pilihan lain, aku pon tolak la mot0r 2 sampai kat rumah. sebelum pegi aku ase lapar sgt tp xpe hantar adik aku dulu balik nanti baru mkn, tp xtau lak leh jadi cmnie. UJIAN ALLAH kan ! masa 2 hanya Allah je tau betapa xkuat nye kaki dgn tangan aku nk bwk motor 2 sampai ke rumah. aku cuba gagahkan jugak diri aku sambil berdoa semoga aku selamat sampai di rumah. mudah2an. akhirnya sampai jugak aku kat rumah. terima kasih Ya Allah sbb bg aku kekuatan td tok bwk mot0r nie.


sorang lagi adik aku nk kene pegi sekolah jgk sbb ade rombongan. aku yg xlarat 2 mnx adik aku (aisyah) bwkkn adik aku yg sorg lagi 2 ptg nanti. balik2 teros aku ambil air. bapak banyak gile aku minum. kenyang sudo tp aku tetap kene makan gk, byk tenaga aku habis td. maklumla tegah hari terik tolak mot0r. haha pucat gk aku tadi. riso betol aku.tp now Alhamdulillah aku dah ok ! Syukur Ya Tuhan !

No comments:

Post a Comment